Semesterstängt  fr.o.m tisd. den 20 juni t.o.m sönd. den 9 juli.

Sista beställning innan semester måste läggas senast månd den 19 juni.

Alla ordrar som läggs under semesterstängningen börjar levereras måndag den 10 juli.

 

Frågor och svar

Hur betalar jag?
Hur transporteras varorna?
Levereras varor utomlands?
Hur mycket är fraktavgiften?
Kan jag själv spåra ett paket?
Hur lång är leveranstiden?
Hur packas varorna?
Hur reklamerar jag en vara?
Kan jag ångra mitt köp?


Hur betalar jag?

Vi använder oss av "Klarna Checkout" så du kan betala mot faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning (internetbank). Välj den metod som passar dig bäst när du kommer till kassan. Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.

 

Kortbetalning

Klarna accepterar de vanligaste betalkorten VISA, MASTERCARD. Kortbetalningen sker säkert över Internet med 3DS-teknik. Välj din korttyp i kassan och fyll i ditt kortnummer, kortets utgångsmånad och ditt kontrollnummer. Kontrollnumret är de tre sista siffrorna i signaturfältet på baksidan av ditt kontokort.
 

Faktura

Klassikern bland enkla och trygga betalningar. När du handlar på faktura med Klarna får du alltid hem dina varor innan du betalar. Du betalar aldrig för något som är fel eller inte dyker upp. Det är enkelt, riskfritt och praktiskt. Dessutom betalar du hela beloppet direkt, så att det är ur världen.

Vill du delbetala din faktura? Det är enkelt. Det enda du behöver göra är att betala in ett lägre belopp än fakturans summa, så flyttar vi dig automatiskt till flexibel betalning. Ganska smidigt.

Kredittid: 14 dagar.
Faktureringsavgift: 0 kr
Kreditgräns: Efter kreditprövning
Betalningsmodell: Hela beloppet eller minst 1/24-del av den kvarvarande skulden per månad. (Vid konvertering till delbetalning utgår årsränta, f n 19,50%)

 

Delbetalning

Med Klarna finns det två sätt att delbetala. Fast delbetalning, där du bestämmer hur länge du vill betala av. Och flexibel betalning, där du varje månad själv bestämmer hur mycket du vill betala.


Fast delbetalning

Precis som när du köper med faktura får du varorna innan du betalar. Du kan välja att dela din betalning på 3, 6, 12, 24 eller 36 månader. Du vet vilken din månadskostnad blir – och du vet när du har betalat klart.

 Du som delbetalar får dessutom alla dina köp på en smart månadsfaktura. Det ger dig bra överblick och du betalar bara en aviavgift. Rätt så smidigt, va? Du kan också när som helst byta till flexibel betalning, genom att helt enkelt betala in ett lägre eller högre belopp än det som står på din faktura.

Vad kostar fast delbetalning?

  3 månader 6 månader 12 månader 24 månader
Köpesumma 10 000 10 000 10 000 10 000
Startavgift 95 195 295 295
Månadsavgift 29 29 29 29
Årsränta 0 % 0 % 0 % 9,95 %
Eff. ränta 11,45 % 13,29 % 12,31 % 20,65 %
Totalt 10 182 10 369 10 643 12 089

Du kan också när som helst byta till flexibel betalning, genom att helt enkelt betala in ett lägre eller högre belopp än det som står på din faktura.

Läs mer om fast delbetalning här.

 

Flexibel betalning

Det är inte många som har samma utgifter varje månad. Därför kan det vara skönt att bestämma själv hur mycket du vill betala in. Ibland så lite som möjligt och ibland en större summa. Kanske rent av alltihop.

Du betalar alltså valfri summa (dock minst 50 kr) varje månad.

En annan bra sak är att alla köp som du väljer att betala flexibelt

samlas på en smart månasfaktura. Det ger dig inte bara en bra

överblick. Det betyder också att du bara betalar en aviavgift.

Det minsta du kan betala in är 1/24 av beloppet som återstår,

dock minst 50 kronor. Men utöver det kan du alltså välja från

månad till månad.

Vid ett köp om 10000 kr är uppläggningsavgiften 0 kr. Gällande

årsränta är 19,90 % och motsvarar en effektiv ränta på 29,22 %.

Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken

och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning

sker under ett års tid.

Läs mer om flexibel betalning här.

 

Direktbetalning

När du betalar via direktbetalning väljer du din internetbank och ansluts då krypterat eller skickas till din inloggningssida där verifiering sker på sedvanligt sätt med din banks säkerhetslösning.

Verifiering sker vanligtvis med bankdosa eller Mobilt BankID som banken ställer ut.

Uppgifter om betalningsmottagare och belopp är redan ifyllda och du behöver bara välja konto och genomföra betalningen.


Upp

 

Hur transporteras varorna?

Vi använder oss av DB Schenker, DHL och Posten när vi skickar varor. Du kan välja att få paketet skickat till ett Ombud eller hem dagtid. Välj det leveranssätt som passar dig bäst när du kommer till kassan, innan du bekräftar köpet. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till transportbolaget. Om de ej åtar sig skadeansvaret kontaktar du vår kundservice. Vi skickar för närvarande endast produkter inom Sverige.

 

Paketombud 55 kr för mindre och lättare paket (fraktpriset är då utsatt vid varan) eller 89 kr för större paket

Leverans sker vanligtvis till mottagarens närmaste ombud. Det finns ca 1600 Ombud över hela landet på platser du besöker varje dag som servicebutiker och bensinstationer.

När ditt paket nått ombudet får du en avisering via sms eller e-post. Där står paketets ID: nummer och hos vilket ombud du ska hämta ditt paketFör att hämta paketet behöver du legitimation och paketets lID: nummer. Hämtas paketet av annan person än mottagaren, ska bådas legitimation uppvisas.

Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar. Påminnelseavisering sker sju dagar efter ankomst till ombudet. Därefter skickas det tillbaka till oss.

 

Outlösta paket

För outlösta paket debiteras en avgift på 300 kr för frakt och retur.

 

Upp

 

Levereras varor utomlands?

Vi säljer och skickar för närvarande endast produkter inom Sverige.

 

Upp

 

Hur mycket är fraktavgiften?

Fraktavgiften är oavsett vikt:

55 kr Paketombud (mindre och lättare varor)

89 kr Paketombud

 

Upp

 

Kan jag själv spåra ett paket? 

Paket skickade med DB Schenker går att spåra via deras hemsida så fort paketet har lämnat vårt lager. Gå in på www.schenkerprivpak.se och ange ditt paket-ID nummer som har skickats till din angivna e-postadress.

 

Upp

 

Hur lång är leveranstiden?

Beräknad leveranstid är ca 2-4 arbetsdagar för lagervaror och ca 5-10 arbetsdagar för beställningsvaror. Se lagerstatus under repektive produkt.

 

Vi erbjuder ett brett sortiment av flera varumärken. För att detta ska vara möjligt, lagerhåller vi valda delar av det totala sortimentet. Leveranstiderna varierar därför beroende på om varan finns på vårt lager eller hos vår leverantör. Om produkten är lagervara eller beställningsvara anges på produktsidan. Vid beställning av flera produkter med olika leveranstider sampackas din order och skickas när samtliga produkter finns för leverans.

 

Restnoteringar

Om en beställd vara är tillfälligt slut, meddelar vi dig beräknad leveranstid. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika varor kommer vi att dela upp din leverans. Eventuella merkostnader för detta står vi för. Annars gäller den längre leveranstiden. Vi reserverar oss för oförutsedda förseningar i leveranser som beror på leverantörer eller postgången.

 

Upp

 

Hur packas varorna?

Alla varor packas mycket noggrant i transportsäkra kartonger och wellpapp

 

Transportskador

Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till DB Schenker. Om de ej åtager sig skadeansvaret kontaktar du oss på vår kundservice. Skadad vara ska reklameras till oss inom 14 dagar.

 

Upp

 

Hur reklamerar jag en vara?

Om en vara är felaktig, defekt eller slutar fungera vill vi naturligtvis rätta till det. När du får hem din leverans, vänligen kontrollera innehållet med en gång. Om något är fel i leveransen eller på någon vara, kontakta oss på vår kundservice så snart du kan. Likaså om en vara slutar fungera som den ska. Bifoga gärna en digital bild om möjligt. Vid eventuell retur och ersättningsvara står vi för fraktkostnaden.

 

Upp

 

Kan jag ångra mitt köp?

Du kan ångra ditt köp hela 30 dagar efter du har fått hem leveransen, utan att ange någon anledning. Köpesumman återbetalas i sin helhet senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Skicka tillbaka varan i originalförpackning om sådan finns. Kontakta vår kundservice för vidare detaljinstruktioner. Om du utnyttjar din ångerrätt betalar du fraktkostnaden tillbaka själv. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.

 

Upp