Frågor och svar

Hur betalar jag?
Hur transporteras varorna?
Levereras varor utomlands?
Hur mycket är fraktavgiften?
Kan jag själv spåra ett paket?
Hur lång är leveranstiden?
Hur packas varorna?
Hur reklamerar jag en vara?
Kan jag ångra mitt köp?

 

Hur betalar jag?

Vi använder oss av "Klarna Online" så du kan Betala sen, Betala direkt, Dela upp betalning, Betala med kort eller Banköverföring. Välj den metod som passar dig bäst när du kommer till kassan. Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.

Nedan så har du förklaringar för varje betalningsmetod. 

Betala sen:

Smidigare kan det inte bli

Betala inom 14 dagar - 0 kr

Betala senare - 29 kr  Klarna kampanj.

Betala med Klarna konto

- Få din beställning först. Betala din faktura inom 14 dagar:

- Klarnas köpskydd ingår

 

Betala direkt:

Snabbt och säkert

Genomför en betalning direkt från ditt konto via din bank.

- Pengarna dras från ditt bankkonto och du godkänner med Mobilt BankID, men inte förrän din sändning finns på din service point.

- Klarnas köparskydd ingår.


Dela upp betalningen:

Betala lite varje månad

Konto.

- Samla dina inköp på en kontofaktura

- Delbetala eller betala hela beloppet i slutet av nästa månad 

- Klarnas köparskydd ingår


Kortbetalning:

Kredit eller Debitkort

 

 Uppgradering pågår

 

Upp

 

Hur transporteras varorna?

Vi använder oss av DB Schenker, DHL och Posten när vi skickar varor. Du kan välja att få paketet skickat till ett Ombud eller hem dagtid. Välj det leveranssätt som passar dig bäst när du kommer till kassan, innan du bekräftar köpet. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till transportbolaget. Om de ej åtar sig skadeansvaret kontaktar du vår kundservice. Vi skickar för närvarande endast produkter inom Sverige.

 

Paketombud 55 kr för mindre och lättare paket (fraktpriset är då utsatt vid varan) eller 89 kr för större paket

Leverans sker vanligtvis till mottagarens närmaste ombud. Det finns ca 1600 Ombud över hela landet på platser du besöker varje dag som servicebutiker och bensinstationer.

När ditt paket nått ombudet får du en avisering via sms eller e-post. Där står paketets ID: nummer och hos vilket ombud du ska hämta ditt paketFör att hämta paketet behöver du legitimation och paketets lID: nummer. Hämtas paketet av annan person än mottagaren, ska bådas legitimation uppvisas.

Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar. Påminnelseavisering sker sju dagar efter ankomst till ombudet. Därefter skickas det tillbaka till oss.

 

Outlösta paket

För outlösta paket debiteras en avgift på 300 kr för frakt och retur.

 

Upp

 

Levereras varor utomlands?

Vi säljer och skickar för närvarande endast produkter inom Sverige.

 

Upp

 

Hur mycket är fraktavgiften?

Fraktavgiften är oavsett vikt:

55 kr Paketombud (mindre och lättare varor)

89 kr Paketombud

 

Upp

 

Kan jag själv spåra ett paket? 

Paket skickade med DB Schenker går att spåra via deras hemsida så fort paketet har lämnat vårt lager. Gå in på www.schenkerprivpak.se och ange ditt paket-ID nummer som har skickats till din angivna e-postadress.

 

Upp

 

Hur lång är leveranstiden?

Beräknad leveranstid är ca 2-4 arbetsdagar för lagervaror och ca 5-10 arbetsdagar för beställningsvaror. Se lagerstatus under repektive produkt.

 

Vi erbjuder ett brett sortiment av flera varumärken. För att detta ska vara möjligt, lagerhåller vi valda delar av det totala sortimentet. Leveranstiderna varierar därför beroende på om varan finns på vårt lager eller hos vår leverantör. Om produkten är lagervara eller beställningsvara anges på produktsidan. Vid beställning av flera produkter med olika leveranstider sampackas din order och skickas när samtliga produkter finns för leverans.

 

Restnoteringar

Om en beställd vara är tillfälligt slut, meddelar vi dig beräknad leveranstid. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika varor kommer vi att dela upp din leverans. Eventuella merkostnader för detta står vi för. Annars gäller den längre leveranstiden. Vi reserverar oss för oförutsedda förseningar i leveranser som beror på leverantörer eller postgången.

 

Upp

 

Hur packas varorna?

Alla varor packas mycket noggrant i transportsäkra kartonger och wellpapp

 

Transportskador

Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till DB Schenker. Om de ej åtager sig skadeansvaret kontaktar du oss på vår kundservice. Skadad vara ska reklameras till oss inom 14 dagar.

 

Upp

 

Hur reklamerar jag en vara?

Om en vara är felaktig, defekt eller slutar fungera vill vi naturligtvis rätta till det. När du får hem din leverans, vänligen kontrollera innehållet med en gång. Om något är fel i leveransen eller på någon vara, kontakta oss på vår kundservice så snart du kan. Likaså om en vara slutar fungera som den ska. Bifoga gärna en digital bild om möjligt. Vid eventuell retur och ersättningsvara står vi för fraktkostnaden.

 

Upp

 

Kan jag ångra mitt köp?

Du kan ångra ditt köp hela 30 dagar efter du har fått hem leveransen, utan att ange någon anledning. Köpesumman återbetalas i sin helhet senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Skicka tillbaka varan i originalförpackning om sådan finns. Kontakta vår kundservice för vidare detaljinstruktioner. Om du utnyttjar din ångerrätt betalar du fraktkostnaden tillbaka själv. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.

 

Upp